Dňa 2. mája sme so žiakmi strávili zmysluplný deň pri rieke Torysa, kde sme dodatočne oslávili Deň Zeme formou zážitkového vyučovania. Žiaci pracovali v 4–5-členných tímoch a na jednotlivých stanovištiach riešili úlohy z rôznych predmetov. Na stanovišti biológie určovali rastliny a živočíchy žijúce v a pri rieke. Pri chémii zisťovali pH vody, v matematike merali objem vody, hmotnosť a jej prietok, na fyzike skúmali rýchlosť toku na určitom úseku. Geografické stanovište bolo zamerané na mapovanie toku rieky a jej prameňa, vo výtvarnej výchove žiaci tvorili z prírodných materiálov a v slovenskom jazyku písali úvahy o význame ochrany vodných tokov. Na záver si všetci navzájom pomohli vyčistiť okolie rieky, odpad odovzdali na zbernom dvore a spoločne ukončili tento vydarený a inšpiratívny deň. Tento deň bol krásnou ukážkou toho, ako môže vyučovanie v prírode spojiť vedu, umenie, jazyk aj environmentálnu výchovu. Ďakujeme všetkým žiakom a pedagógom, ktorí sa aktívne zapojili, a veríme, že si z tohto dňa odniesli nielen vedomosti, ale aj hlboký zážitok a úctu k prírode.
PaedDr. Nikola Ceperková