Vedeli ste o tom, že existuje Deň jabĺk ? Je to 21. október. Jabĺčka si takýto deň určite zaslúžia, pretože patria medzi najzdravšie druhy ovocia. Aj prváci sa zapojili do jabĺčkového dňa a to rôznymi aktivitami: výrobou papierového jabĺčka a ovocného kompótu. Pomocou kvízu sa naučili rôzne zaujímavosti o jablku. V druhom ročníku si žiaci čítali nie len o jablkách, ale aj o iných druhov ovocia a zeleniny, ktoré sú prospešné pre naše zdravie. Nechýbali ani jabĺčkové úlohy na hodinách Matematiky a Slovenského jazyka a literatúry. Výtvarná výchova bola zameraná na tvorbu jablka prostredníctvom mozaiky. V treťom ročníku žiaci riešili jabĺčkové úlohy zo Slovenského jazyka a literatúry, Matematiky. Na základe vlastnej fantázie žiaci vymysleli aj krásne rozprávky o jablku. Hodina výtvarnej výchovy sa niesla v podobe vyrábania jabĺk z vlny, nitky. Spomedzi žiakov 3. ročníka žiak Jozef Garančovský priniesol najviac druhov ovocia. Štvrtáci deň jablka poňali ako ,,pozorovatelia“. Pozorovali štruktúru jablka pomocou lupy, pozorovali preparáty cez mikroskop- hruška, cibuľa. Vyrobili si tzv. ,,jablkovú sopku“, každý žiak pracoval samostatne po vyrezaní diery do jablka nasypali ingrediencie a čakali, čo sa bude diať. Nechýbal aj jablkový experiment, v ktorom žiaci aj naďalej pozorujú, čo sa bude diať s jablkom, ktorý je ponorený v octe, vode, kyseline citrónovej, vo vzduchu a oleji. Vo výtvarnej činnosti žiaci vyrábali ,,Picasove jablko“.
Každá trieda sa zapojila aj do súťaže o najkrajšie a najťažšie jabĺčko a takto to dopadlo:
Najkrajšie jabĺčko: 1.ročník- Slavomír Janič
2.ročnik- Valentína Kuchárová
3. ročník- Peter Stedina
4. ročník- Matúš Bujňaček
Najťažšie jabĺčko: 1. ročník- Lenka Lubinszká
2. ročník- Ľubomír Kravec
3. Jozef Garančovský
4. ročník Matúš Bujňaček
Sme radi, že sme sa do tejto celosvetovej aktivity zapojili aj napriek aktuálnej neľahkej situácií. Naším cieľom bolo nenásilným a hravým spôsobom podporovať u detí konzumáciu ovocia a zeleniny a ukázať im, že maškrtiť sa dá aj takto.
Mgr. Kamila Šlosárová